mandag 31. mars 2008

Bøtte regn

Så er nok en søndag snart slutt. Idag har gubben vært borte oog hjulpet en kamerat, noe som betyr aktivisering av to unger. Så da måtte vi ta en liten tur ut, det ble både bergem og Plantasjen gitt .

Bergem hadde ymse stiklinger, ikke noe pellisser, men mange fuchsiaer og surfinia. I tillegg hadde de knoller av hvit og rød dobbel begonia, skaugum, crinium rosa, eremurus og en til jeg ikke husker. Det fine var at de var i løs vekt. I tillegg var det de vanlige ferdig pakkene. Kjøpte hvit Million bells og 2 sorter fuchsia, 5 knoller av hvit dobbel begonia.

Satte begoniaen og surfiniaen i verandakassen og fuchsiaen i krukke som skal henge på veggen ved inngangsdøren. Vannet litt i spirepottene og snakket litt med pellissene. Pottet om Rhodohypoxisen og en viola hederacea som har overlevd vinteren.

Plantasjen hadde også stiklinger, fuchsia, surfinia og pellisser. Bare vanlige rosa og røde, ingen spennende.

En pellis er død, råtten nedenfra og opp. Den ble kjøpt på vårtreffet i Botanisk ifjor. En x blandfordianum album. Den var ikke akkurat vakker så jeg sørger ikke så veldig. x ardens har overlevd vinteren i kjøkkenvinduet, hadde en liten periode da den var litt slakk i slurken, men er kommet seg nå.

Det blir vel en tur til vårtreffet iår og. Det var ordentlig bra ifjor, tror jeg får med meg naboen og.

Jeg må snart begynne å se på hvilke roser jeg skal ha iår. Tenkte jeg skulle kjøpe av Roseexperten i år. Naboen skal og handle der fra, mannen hennes jobber på Rygge så det er muligheter for å slenge seg på når han skal hente på veg hjem fra jobben.

Håper dere får en flott uke alle sammen!

Ingen kommentarer: