torsdag 27. mars 2008

Solskinn

Idag har det også vært sol, kaldt og klart imorges og nå; sol og varmt. Man skulle hatt fri slike dager og sittet i solveggen eller ute i skogen med bål og kaffe på termos.

Heldigvis smelter det litt, jeg ble litt deppa over all snøen som kom iløpet av to dager. Jeg som hadde ryddet litt i beddene og lempet ut is av pallekarmene. Nå ligger snøen over 3 etg med pallekarmer. Pipipene har igjenn fått mat g det er meldt reg i nesten en uke. Så da blir det vel vår igjen.......

Ellers er alt vel i planterommet, hostaene spirer som bare det. Jeg hadde trodd de skulle være noen særinger, men nei da.
Ingenting har lidd døden enda, jeg har riktignok ikke spiring i endel potter enda, men gir ikke opp for det. Tenker jeg setter de ut snart, så kan de stå ute til litt ekstra stratifisering. Alle pellisene mine har overlevd hittil, troppet og beskjærte litt ekstra igår. Det ser bra ut. De tre fuchsiane mine har og overlevd. Den ene ser litt snau ut, men den kommer seg nok.

Og glemte å si at guttungen ble tørr i påsken!!!!! Jippi!!!! Så til lørdag må vi ut å kjøpe stor pakke . Jeg tror vi skal beholde en liten nattbleie ut neste uke(så jeg får brukt opp lageret), men da er det jammen slutt på det og. Da vi var og handlet i butikken igår fortalte han det til alle som kom nærme nok han! ordentlig stolt liten gutt. Jeg synes jo egentlig at han burde ha sluttet for lenge siden, han er tross alt 4 i mai, men de i barnehagen har ikke ville presset på og jeg ser jo at det er flere der som fortsatt bruker bleie. Kanskje er bleiene litt for behagelige? Og så er han jo gutt da......(de er jo tross alt litt tregere ute med det meste )

Imorgen er det kamp nr 2 om bøtta! Håper på barnevakt så jeg kommer meg avgårde. Surt med det tapet igår. Men for å være helt ærlig tror jeg vi taper. Vi har litt for få gamle travere og altfor mange unggutter. De går på, men holder ikke helt inn og gjør sånne "nybegynner" feil. Mangler rutinen og erfaringen. Selvfølgelig håper jeg at jeg tar feil da

Ingen kommentarer: