søndag 31. januar 2010

Drivhus oppdatering

Det spirer og gror om dagen i veksthuset. Til tross for mange blå og stadig påfyll av snø er det full fart der inne.
Idag har jeg priklet litt mer;

Tomat Ildi
Tomat Moneymaker
Tomat Yellow pearshaped
Tomat Voyage

Agurk Green fingers F1 spirt

I tillegg har det spirt i pottene til;
Eryngium planum
Heuchera Lime
Pennisetum villosum Cream falls
Penstemon serrulatus Albus
Setaria italica var. longiseta

Papaver rhoeas Falling in love



Siden jeg var så godt i gang har jeg stukket litt pelliser også. Creamery, Mårbacka hvit, P. gibbosum Maroon, Honeywood Susan, Dronning Margrethe, Sørgårdens Dream, Mårbacka tulpan og en stk Fuchsia Tom West.


I går hadde jeg hyggelig besøk av UnaCita med avlegger. Det var kjempe koselig å få vist frem drivhuset og pratet litt hage med noen som ikke mister tråden etter en setning..

1 kommentar:

Lene fra Lillehammer sa...

Hei på deg! Jøsses, har du allerede begynt å prikle???? Viiin,så langt har ihvertfall ikke jeg kommet. Nydelige pelliser har du også og jeg er fristet til å spørre om det lar seg gjøre å kjøpe en liten bit av Mårbacka Hanna? Den var sinsykt flott spør du meg. Mårbacka er bare så utrolig flott. Men du,du har jo litt greie på pelliser. Når mener du det er rett tid for meg å få de opp fra kjelleren og sette de i kjøkkenvinduet?
Ha en flott søndag min venn!