mandag 8. desember 2008

Innholdsrik helg

Denne helgen har vært travel. På fredagen var det julebord med jobben. God mat, godt drikke og hyggelige folk. Det ble en koselig kveld.
Lørdagen var det avslutning på ishockeyskolen med Lille bolle. Diplom og nissebesøk. Lille bolle var svært stolt og bedyret at han skulle være med etter jul og. Så da blir det tidlig opp hver lørdag da og. Etterpå var det kafebesøk og litt julegave handling. Siden mor skal feire jul i trøndelag må gavene handles inn før neste helg. Da kommer hun og skal være med oss på juletrejakt. Dette er tredje året vi reiser ned til Frukt og juletregården i Lier. Vi pleier å kjøpe tre, eplesaft og litt godt der. Den eplesaften deres er fantastisk god!

Så spiste vi ribbe og gikk på besøk til naboen som hadde fått seg katt. En liten britisk korthåret sak. Nydelig liten gutt med navn Basso!

På søndag var det fantastisk vær med flotte skiløyper overalt. Vi stablet oss ut hele gjengen med hund og pulk og fikk en tur inn i Kjekstadmarka. Silkeføre og akkurat passe kaldt. Snøen hang tung på grenene og solen skinte.

resten av dagen gikk med til å bake pepperkakehus. Det er nesten ferdig montert, mangler taket. Huset ble litt stort så jg tror jeg må stive det opp litt innvendig for å unngå tak brekasje under montering. Men fint blir det!!

Fikk frøene fra Staudeklubben idag, husket ikke at jeg hadde bestilt så mye..
Og nå er det på tide med påmelding til vårimport i Blomstervenners klubb. Jeg bestillte derfra i fjor vår, plantene var ok. Ikke det beste jeg har sett, men de hadde en del som er vanskelig å få tak i her oppe, så jeg henger meg på igjen.

Ingen kommentarer: