mandag 5. mai 2008

Vårrufs del 3

Idag har lille bolle hjulpet mamma med å lage ferdig pallekarm bedd til sukkerertene. Vi la i fiberduk, jord iblandet kugjødselkompost og satte nedi 19 sukkerert planter. Ett frø spirte ikke. Det er to sorter, begge blir høye. En har hvite og en har lilla blomster.

Etterpå lagde vi oppbinding og la fiberduk over. Får håpe de ikke fryser....

Så satte vi ned resten av plantene i det nye hjørnebeddet. Spadde opp en diger Polstjernan og satte denne ned ved pergolaen. Den måtte friseres litt for grener som gikk inn i gangsonen og altfor langt ut i beddet. Stripset fast grenene og ga den litt kugjødselkompost. I år har jeg gitt rosene aske, men enda ikke fått somlet meg til å gi de rosegjødsel. Får ta det neste gang det regner. Har også plantet ut diverse som har stått ute i natt. Jeg håper de klarer seg.

Ellers ble gubben nesten halvferdig med beising av terrassen. Må kjøpe mer dekkepapp imorgen. Og en liten børste til sånt småpirk.

Idag har det og vært flott vær, elveblesten blir ille når jeg har vært ute i sol, men klarer ikke jobbe i lange ermer og bukse når det er så varmt. Så det blir nok en søvnløs natt.

Fikk og prakket på mor litt stauder. Har pakker Phloxen til Reidun så den kan gå i posten imorgen.

Det har vært noen flotte hagedager, synes jeg har fått gjort mye på disse dagene. Er støl og rødflammet, er jammen godt arbeidsuka tar til igjen!

Ingen kommentarer: