tirsdag 13. mai 2008

Da er det vel overstått!

Da er 17 mai og unnagjprt. I snøstorm og 1 grad. Guttungen var så kald etter halve toget, at han måtte dimiteres for å bli med farmor og farfar hjem. Vi hadde vakt i pølseboden så vi måtte pent holde ut noen timer til. Det er utrolig vanskelig å håndtere pølsepapir når en er knøppelfingra av frost! Utover dagen klarnet det opp og vi hadde den sedvanlige gatefesten. Kaffe og kaker ute på gårdsplasen vår i år. Det ble ganske kaldt utover kvelden så vi trakk inn etterhvert. Jeg er så glad for at vi har så hyggelige naboer!

Før jeg la meg dekker jeg over salaten og sukkerertene med fiberduk. Det var bra for det ble ganske kaldt om natten.
I går var jeg en tur på Lier Bygdetun og på Gulskogen gård. Begge steder er det fint, men det er synd at det er litt dårlig stelt(særlig på Gulskogen). Resten av dagen ble brukt til litt pusling i hagen, nå er all sådd ute på verandaen og nesten alle pellisene ute. La over fiberduk før jeg la meg, det var lurt for det har vært frost i natt og -1 oppe på verandaen under tak. Blomstene så pigge ut imorges, så jeg håper det har gått bra.

Teller på knappene om jeg skal på plantebyttemøte på Fevang i morgen kveld eller på handledag hos Knut Auke. Må se om jeg får med meg noen nedover til Fevang, litt kjedelig å reise alene.....

Ingen kommentarer: