torsdag 1. mai 2008

Magnolia

Reiste innom Oasen Hageland idag etter å ha fått en blekke i posten igår. Magnoliaer til 250kr og div Iris sibirica og ensata. Fant en Magnolia stellata. Den ble med hjem .

Fant ikke noen av de annonserte irisene. Så der sparte jeg de pengene....

Imorgen tenkte jeg jeg skulle ta med ungene og reise på hagesenter-turne. Landøya og Lier. Bauhaus og tja si det.

En får se an tolmodigheten til ungene og lommebokens tilstand .

Fikk pakke i posten fra Marosa idag. den var proppfull av godbiter; Thalictrum rochebrunianum, Viola odorata, Lewisia og Incarvilleya. Kjempeglad ble jeg!

Har noen Saxifragaer i kjelleren og tenkte å sette de i grusbed sammen med Lewisiaene. Har i tillegg sådd Ramonda. De har begynnt å spire, tenkte de skulle få ett hjørne av beddet.

Har tittet litt etter egnet kontainer til det grusbeddet, men egentlig ikke funnet noe jeg syntes var helt optimalt. Hadde sett for meg noe firkantet eller rombeformet i terrakotta, ikke så høyt. Men det er tydeligvis kurv, sort og blikk som er inn......

Har og lyst på en liten dam, vet ikke enda om det blir en nedgravd plastsak eller en stoooor potte. Alle de pottene jeg har sett har hull i bunnen og det er jo lite egnet. Det kan godt hende det blir en diger plastsak fra FK kledd med ett eller annet.
Skal uansett ned dit en tur, guttungen ønsker seg en tråtraktor med tinglenger til bursdagen sin. Og siden vi bor på landet må vi jo kjøpe en slik en .

Ingen kommentarer: