mandag 22. februar 2010

Snø og sådd

Noen på Hagegal etterlyste bilder av drivhus, både ute og inne bilder. Her er mitt hus i helga. Det var nesten nedsnødd og måtte graves frem flere ganger i løpet av helga. Det har vært isendekald vind og 15 minus grader. Og som det snør. Nå har vi snart like mye snø som ifjor. Da var det rekordår. I høst var det veldig mye frukt og rognebær. Så de som mener at mye bær gir mye snø har iallefall rett i år!

Jeg og Lille bolle har sådd litt;
Lav sommerasters Dverg drottning
Høye solsikker Giganteus
Drivhus agurk Futura F1

I tillegg har det kommet opp en Jack in the green spire og en Adlumia spire. Jeg hadde vel egentlig tenkt å sette de ut litt, men tror jeg dropper det foreløpig i og med at det ser ut til at den spirer inne likevel.

Denne uka er det vinterferie uke og ungene skal være litt her og der. Det blir farmor og farfar og bestemor og SFO og barnehage. Jeg satt og reknet på det her om dagen og kom frem til at jentungen har omtrent 14 uker ferie i løpet av skoleåret. Det kjiipe er at gubben og jeg tilsammen har bare 10 uker ferie.. Hvordan får andre dette til? Besteforeldre og sommerleirer?
Dette med så mye ferie var nok ok dengang da familiene stort sett hadde bare en ute i jobb, men i dagens samfunn er det vel de færreste som har en gående hjemme. Jeg for min del kommer til å jobbe enda mindre fra høsten av da jeg får en skoleunge til. Det er godt med litt mindre stress i hverdagen og litt slakk i lina om noe uforutsett skjer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Noen er med på jobb, registrerer jeg i gangene her. Ellers er det nok i stor grad besteforeldrene som trår til der det er mulig. Jeg vet også at noen familier går sammen om å ta én dag hver og så da 5-6 unger i slengen.

Med katt slipepr man det problemet. ;)