tirsdag 10. november 2009

Vin del 9

Jeg er en skippertaks blogger. I perioder går det i hundre og jeg er ikke så flink til å presse inn 5 min blogging. Jeg er tross alt ikke så avhengig av blogging.. enda..

Hadde en svært hyggelig ost og vin aften helt på sparket med naboene her en helg. Til tross for at vi deler tomtegrense sees vi svært sjelden når mørket og vinteren har senket seg over oss.

Og i lystig lag går det et par flasker med godt drikke til.
Jeg må få i at dette er min yndlings champagne. Det hørtes litt svulstig ut, men sånn er det nå engang.
Brut Imperial
Fra: Champagne i Frankrike
Drue:Chardonnay, pinot noir, pinot meunier
Lagring:
Lysegul. Passe mye, små bobler. Frisk og fin. Ikke for søt og klissete. Lukter epler? Bra fylde og fruktighet. Drikkes nå.
Egentlig best til ett glass alene eller med litt fingermat kanskje?
Denne ble servert som starten på osteseangsen, men jeg drakk den gjennom hele måltidet. Mot skarpe oster som chevre og gorgonzola kommer den til kort og osten tar over.

Ingen kommentarer: