fredag 12. september 2008

Frøhue

Siden lille bolle har hjulpet mamma og samle inn stokkrosefrø tenkte jeg at jeg kunne bytte noen av de i andre stokkrose frø. Hvite er vel de eneste jeg ikke har fått tilbud om enda..

Tok også en opptelling og opprydding i frøboksen min; tror nok jeg må få gitt bort noe snart. Lokket er nesten ikke til å få igjen og det før den store frøsesongen starter!

Senere, ca november tenkte jeg at jeg skulle så litt forskjellige Gentiana.

Disse;
Gentiana
-asclepiadea
-augustifolia
-dahurica
-parryi
-scabra var. buergeri
-septemfida var. lagodechiana
-septemfida
-bracteosa
-olivieri
-gracilipes
-siphonantha
-cruciata
-kolakovskyi
-rochelii
-newberryi
-cachemirica
-robusta
-tibetica

I tillegg Clematis stans, Clematis sibirica og Cimicifuga racemosa Atropurpurea.

Tror og at det blir litt frøhandel i løpet av vinteren, men det blir sådd i kjelleren senere. Planterommet i kjelleren er nesten ferdig nå. Må få flyttet lampene fra det gamle planterommet.

Snart må jeg vel begynne å tenke på å flytte pellisene inn for vinteren. Må få ned antallet litt for å få plass til alle. Noen er for kostbare til å sitte i kjelleren, så de får botillatelse på kjøkkenet..

Ingen kommentarer: