mandag 8. september 2008

Flittig som en dau maur?

I helga hadde jeg tenkt å få rufset litt i hagen. Det ble bare litt, været har vært delvis grått og trist, formen er ikke bra og ungene småsyke. Fikk dog flyttet litt planter, gravd opp de orange liljene(Calypso here they come!), lagt i ny jord i gammelt bed og fått satt enda flere planter i jord. Venter fortsatt på hull til den brokbladete..
Under terrassen blomstrer lobelia og surfinia, de må ha frødd seg fra en sammenplanting fra i fjor. Og i grusen dukker det stadig opp planter av Pelargonium filicaule.
Jeg har samlet en million sericerøde stokkrose frø. Har sådd mange div steder. Den ble monsterstor i skrinn tørr jord. Lurer på hvordan den blir i god jord? I år litt over to meter, neste år 3m?

Har gravd litt i barnhagen og, fått gravd ned noen potter og litt frøsådd. Håper på spiring til våren. Hvor jeg skal ha de plantene vet jeg ikke.

I kveld skal jeg og ungene på lovlig squash-slang hos naboen .
Jentungen skal ha bursdag med venniner på fredag. Pizza og Hannah Montana venter.. Er litt lei den j.... frk Montana, men siden det er bursdag er alt lov?! Får vel være fornøyd med at prinsesse fasen er over!

Ingen kommentarer: