onsdag 16. april 2008

Dahlia

Tok opp pottene med Dahlia igår, satte de foran skyvedøren ut til terrassen. Synes skuddene er blitt lange, kanskje bør de toppes litt. De så litt bleke ut med lyse kanter. Er litt usikker på om de tenker bli variegerte eller om de har lidd under for lite lys i kjelleren. Vi får se.......
Guttungen vannnet de litt og snakket med de etterpå. Jeg måtte smile av han da han viste de traktoren sin. Tror han fikk bamsene til å se på de og . Gutter i den alderen er jammen rare; i et øyeblikk er det Supermann og traktorer som gjelder, i neste er de små og nusslige. 4 år er en fin alder.

Nå er våren her med sol og god temperatur. Det blir vel litt hagesjau i helga innimellom bursdager, hagemesse og ballettavsluttning. Noen helger er litt i overkant, mens andre er litt vel rolige.

Burde få sett til å gjødsle litt mens det enda er vått i bakken, siden været er spådd til å bli fint i en uke hadde det vært greit å gjøre det nå. Så slipper en å vanne så mye og, jeg kan jo spe på med siste rest av snøen......
Det ser ut som det meste har klart seg i hagen, julerosene stikker opp forpjusket og sart. De har overlevd to snøperioder siden første gang de stakk hodene opp. De er hvite og jeg gleder meg noe veldig til å se de.

Snøen har ramponert rosene mine i år, de ser ikke bra ut. Det blir nok en hard beskjæring i år desverre.

På sånne fine dager som idag skulle en ønske en hadde litt ekstra fri å ta ut. På andre siden av veien bor det en stor Leonberger. Jeg er ikke sikker på om det er en jente eller en gutt, men den har iallefall stor grad av våryrhet....løper rundt og ruller seg i gresset. Bjeffer på hunder som går forbi, snuser ut i luften og smaker på tujahekken...... Den er ordentlig kul!

Ha en flott vårdag alle!!!

Ingen kommentarer: