lørdag 25. oktober 2008

Ryddesjau

Idag har været vært sånn passe. Ikke regn, men ikke sol. Ikke vind. Ikke kaldt.

Først var det ishockey trening i Asker hallen for Lille Bolle. Deretter Sandvika Storsenter med handling av bandy kølle og baller. Hårklippemaskin ble også handlet inn. Så en kopp kaffe latte på Kaffepikene. De har gode kanelboller og sjokoladeboller.

Så var det bort på Cubus der de hadde fått inn julekjolene. Mye fint, men frøken Bestemt klarte ikke å bestemme seg for noe. Så da må vi vel ta en titt til.
Som sagt før skal jeg bli ferdig med juleforberedelsene tidlig i år. Derfor er starten gått alt..

40 julekort må lages. Har ikke fått tatt noen julebilde av ungene enda, men det kommer det og.
Jeg har laget 20 kort av Tilda materiale. Så nå mangler jeg bare 20 til. Har brukt 2 kvelder så det er overkommelig. I tillegg skal jeg lage pakkelapper. Der trenger jeg ikke så mange. Så dette går bra! I tillegg er det koselig å lage de selv. Kanskje er dette den nye greia for meg.

I hagen er det klippet plen og flyttet busker. De ny innkjøpte er og plantet. En Acer palmatum Orange dream før kr. 349 nå kr 104,70, en Syringa Palibin før kr. 598 nå kr. 179,40 og en henge Larix kaempferi Stiff weeping før kr. 698 nå kr.209,4o. Fikk i tillegg satt ned noen søte hvite tulipaner og noen av plantene fra siste innkjøp hos Jensen.
Den hvite ripsen jeg kjøpte til 30kr er og satt ned. Ventebeddet er stappfullt. Og jeg som tenkte å så noen Gentiana i høst. Får vel ommøblere litt så jeg får inn flere potter.

Fiber kabelen er lagt i grøft over plenen og imorgen skal den inn i hus. Da er det nok ikke lenge til det blir fullfart internett her hjemme!

Hengeren blir fyllt av skrot imorgen. Sofa, garderobeskap og bord skal oppi.

Jeg fikk og ryddet på terrassen, møblene er satt under tak og potter er tømt. Georginen er ristet av jord og satt i garasjen. Den var svært fin med store mørk røde kaktusblomster. Desverre er navnet blitt borte. Som et forsøk er Rhodochitonen klippet ned og satt i kjelleren. Dersom den overlever er det fint, hvis ikke må det såes neste år. Disse fikk jeg av UnaCita i våres. De var enormt fine! Ble kjempelange ranker og blomstret fremdeles.. Fikk litt kukompost i våres og minimalt med stell. Litt vann når den hang for mye, ellers ikkeno`.

Nå er nachips fortært og et glass Faustino I 1996 årgang hellt opp. Jeg tror jeg liker 1995 årgangen bedre faktisk.

God lørdagskveld!

Ingen kommentarer: