torsdag 2. oktober 2008

Høst kupp!

Raste innom Bauhaus igår for å kjøpe en pakke tulipanløk til svigers. Kom ut igjen med en pakke tofarget hvit og rød tulipanløk og et stk. Acer palmatum `Seiryu`i vakker høstfarge til 50 kr. Litt skakkt, men veldig pent. Litt lange grener, så jeg tror jeg skal stusse den litt til våren. Tror det blir vakkert sammen med det andre jeg handlet her om dagen..

Bare det blir litt pent vær så skal jeg få spadd opp et nytt bed!

På mandag hadde jeg rassia i hagen, rev opp iris og Samobor, kastet restene av sukkerertene og tomatene. Det var mye kart på tomatplantene enda så jeg klipte av endel og har lagt de i vinduskarmen. Kanskje modner noe av det?

Nesten alle pellisene ble flyttet inn, så nå er det trangt om plassen i stua. Til helgen rekner jeg med at planterommet eer ferdig, så da skal de som ikke blomstrer ned dit i mørket.

Fikk to pelliser i posten igår. En P. x laurencianum og en Renate Parsley!

Ingen kommentarer: