fredag 25. januar 2008

SOL

Idag er alt bare vel, solen skinner, gubben henter guttungen i barnehagen og jeg skal til Gartnersenteret. Man er vel ikke helt riktig bevart når en tur for å handle potter blir sett på som en morsom begivenhet

Men slik er det om en skal få gjort noe. Tenkte jeg skulle så litt flere akeleier.
Til våren blir det utesådd med div revebjeller og stokkroser, og for ikke å snakke om min nye dille; Gentiana! Jeg har bestillt frø så det holder..... så jeg tenkte etterhvert å lage ett eget bed til noen av de. Litt sånn nærsyntbedd med litt grus og stein. Så en utrolig flott hage i hagetidende med grusbedd.

I går var alt feil, guttungen hadde falsk krupp hoste, jobben ropte på meg og jeg rakk ikke å kjøpe potter.....(det siste var egentlig værst).

Og jeg skal kjøpe meg ny bil, det blir en sort liten farts banan En Suzuki SX4 med diesel. Det gjør litt vondt å bytte ut Previaen mot en sånn en, men vi skal ha ny familie bil også. Den er hakket større og må påmonteres takboks ved en gang. En sånn Nissan X-trail, jeg vil ha svart, gubben vil ha sølv. Vi får se hvem som vinner...

Nå er foreløpig siste inne sådd i havn;
Campanula persicifolia hvit og blå spirt 17 feb
Hosta sieboldiana Elegance
Hosta Hydon sunset
Hosta Zounds
Aquilegia bertolonii
Aquilegia Tower Light Pink
Aquilegia atrata
Aquilegia saximontana
Lychnis chalcedonica spirt 17 feb
Geranium Purple Haze
Aquilegia buergeriana
Hosta Dream Queen
Aquilegia longissima
Aquilegia ecalcarata
Campanula persicifolia mix spirt 17 feb
Aquilegia grata
Campanula persicifolia Alba
Semiaquilegia ecalcarata
Hosta Lemon Lime
Hosta Golden Tiara
Hosta Snowflake
Hosta sagae

Til mitt forsvar vil jeg si at det er UnaCitas feil at sådden ble såpass i år. Det var hun som "tvang" på meg en titt i frøboksen hennes. Og siden jeg er så godt oppdratt kunne jeg jo ikke la være og ta litt frø. Og siden jeg er så innmari godt oppdratt måtte jeg jo så frøene og... . Ellers kunne hun jo bli lei seg!

Ingen kommentarer: