torsdag 8. mai 2008

Planteloppis nr 1

I går var det planteloppis i Lierbyen.
Hadde med en mengde Tellima grandiflora rubra, ettersom sådden ble større enn antatt!
Skulle ikke ha noe, men det ble en lilla phlox, sitronmelisse og to revebjeller. Til den nette sum av kr. 20.-
Da jeg kom hjem så jeg at Sanguinariaen min hadde slått ut, så da var det å løpe inn etter kamera å ta bilde av den. Trilliumen har to knupper, trepionen har en knupp og gulveisen en. Ifjor da jeg fikk den av Magnar hadde den to blomster på stilken, i år bare en. Kanskje den ikke trives så godt hos meg....
En mini stemor har overvintret ute under trappa, flyttet noen frøplanter til div bed og verandakasse. Må huske å samle frø av den senere i sommer, da den er svært pen. I grusen kommer det opp en viol med lys lilla blomster. Tok opp noen av de og og stappet de ned i hjørnebeddet. Tror den blir pen på kanten der.

Ingen kommentarer: