tirsdag 23. desember 2008

Lille Juleaften



Da har julefreden nesten senket seg i huset. Treet er pyntet, huset er pyntet og julematen handlet. Idag er det bare hyggelige ting igjen på listen. Vi skal på gravene til oldeforeldre og tenne lys noe jeg synes er svært så koselig. Det er fint å kunne tenke litt ekstra på de som ikke er her med oss lengre. Synes barna også godt kan bli minnet på det. Årene før har vi alltid gått på juleaftens formiddag, men i år skal vi dit i kveld. Det er fint med alle lysene som lyser i mørket.

Og så er det et par julehilsner som skal ut. En blomst til en hyggelig gammel dame og gave til fadderbarnet vårt.


Juletreteppet ble nesten ferdig igår, mangler vatt og bakstykke. Det er maskinsøm og applikasjon med knapphullssting. Hadde tenkt å ha rødt, hvitt og grønnt, men etter å ha sett et flott veggteppe i rødt og hvitt ble det slik hos meg og. Det blir nok ferdig i løpet av jula. Det forrige vi hadde lagde jeg første jula gubben og jeg bodde sammen. Dette er vår 11. jul sammen så et nytt teppe var påkrevet.

Av 50 håndlagde julekort er det to igjen. Jeg har glemte å ta bilde av de andre, angrer litt på det, men har fått svært mange hyggelige tilbakemeldinger på at de som har fått kort synes at de var pene! Og det er jo hyggelig å få skryt for noe en har lagt ned tid på.
Da vil jeg få benytte anledningen til å ønske dere alle som stikker innom bloggen min en riktig god jul! Håper dere får noen stille og rolige dager med familie og venner, god mat og drikke!

2 kommentarer:

Sigrid sa...

Så flott juletreteppe og så flotte julekort. Du er fantastisk kretiv!

Ha ei riktig god jul:-)

Mokki sa...

Fint teppe og fine kort! Riktig god jul til deg og dine!