lørdag 1. mars 2008

Vår

Da var det helg igjen. Solen skinner og jeg skal prikle litt i helgen tenkte jeg.

Det spretter opp her og der. Igår så jeg at Martagonfrøene mine har begynnt å spire. Mens andre vil ikke i det hele tatt. Thalictrumen vil ikke , men har lagt inn en forespørsel hos Marosa....... så blir det kanskje en råd med det allikevel.

I går var jeg i begravelsen til moren til en på jobben. Hun ble litt under 80 år. Jeg var forundret over hvor få mennesker som kom dit. Hun og mannen har bodd på samme sted i 50 år, likevel kom det vel kanskje 16 andre mennesker dit som ikke var familie. Jeg og gubben snakket om det etterpå, er det sånn det vil bli når vi går bort også? At det omtrent ikke kommer noen? Er vi så "kalde" at vi ikke "gidder" å gå i begravelsen til naboen vår? Eller er jeg unormal som går i begravelsen til moren til folk på jobben, jeg hadde også gått om det var naboen min som var død. Eller er vi redd for at noen lurer på hvorfor vi er der? At vi kanskje ikke kjente den avdøde godt nok? Jeg må jo få si at jeg aldri har hilst på damen, men sønnen er min kollega og venn av min mann. Jeg har brent meg en gang på å ikke gå i en brgravelse, det var ingen god følelse å innse at jeg burde ha vært der. Så nå tenker jeg at det er bedre å gå i en for mye enn en for lite. Akkurat begravelser er jo noe en ikke får rettet opp i i etterkant.
Vel nok følereri for nå...

Nå skal jeg ut i vårsolen og handle litt mat til i kveld.

Ingen kommentarer: