søndag 16. mars 2008

Snart påskeferie

Da er man snart klar for påskeferie. Det blir ordentlig godt, er litt sliten om dagen.....

Håper på litt ok vær så en får kommet seg ut og grillet litt pølser, gått litt tur og kost oss hele gjengen. Blir vel en tur på hytta og tenker jeg, men først skal jeg spa litt snø i hagen. Lengter etter vår og løkblomstring. med det regnet som har vært i det siste smelter snøen raskt, så litt hjelp skal den få på vegen bort. Tenkte jeg skulle gi pionene litt aske og. Gjorde det ifjor og det gav sånn et godt resultat at det må gjentaes i år og. leste at Vidar gav rosene litt aske og, så det må også prøves. Får fyre litt ekstra i ovnen i helga så jeg har en god ladning klar .

Hører ryktene går om Plantebørs åpning til helgen, en må vel ha en tur dit da. Litt påskeblomster må til. Forrige helg pyntet jeg og jentungen rundt inngangsdøren. hun ville absolutt ha en sånn vårlyng i potte. Så det ble en rosa en. Den henger nå i en blå krukke på veggen, ble litt koselig faktisk. Det har spirt godt i potta på trappa og en liten snøklokke har tittet opp.
Tenkte jeg skulle vanne og dulle litt med rosen i garasjen og. Den står fortsatt der nede i halv mørket og skyter lysegrønne blader. Stakkar liten....

Spiringen går som en drøm, men om alt overlever det er en annen sak. har sådd litt stemor som ser ut til å bli lange og skrantne. Kanskje kan jeg toppe de snart?
De pottene som ikke har spiring har jeg satt ut på verandaen, håper at et lite utebesøk vil gi de fart i spiringen. Får vel ta de inn etter påske tenker jeg.

Ingen kommentarer: