tirsdag 19. februar 2008

Vinterferie

Da var vinterferien i gang. Det er deilig med litt mindre trafikk på veiene, det virker nesten som om folk er i litt feriemodus selv på jobben......
I helga var jeg i Hemsedal og kjørte ski, det er vel omtrent 8 år siden jeg sist hadde telemarkskia på bena. Så jeg var litt spent på hvordan det skulle gå. Første turen var jo en smule strevsom kan en vel si .

Men så....... det er vel litt som med å sykle, har man lært det så glemmer man det aldri. Det var rett og slett litt lykke følelse gitt! Sol, akkurat passe kaldt, fantastiske jenter, masse snø i bakken og en rødvin på Skarsnuten. Jeg har vel insett at jeg må komme meg ut litt oftere, tror jeg må øve litt mer på å komme meg litt ut.

Men...... det er ca 10 år siden sist jeg var i Hemsedal, ingenting har forandret seg! Bakkene var de samme. Afterskien var like harry! Folk var like fulle! Helt utrolig!
Husker noen turer dit opp da jeg var single=ikke draget i det hele tatt.
Denne gangen=hvorfor får man tilbud når man ikke trenger/vil ha de? Hva er det med menn nå om dagen? Kjenner jeg blir litt sånn moralsk her nå; mine intensjoner var å ha det gøy sammen med jentene. Stå på ski, spise god mat, drikke rødvin, danse litt og kose meg. Det hadde jeg og, men jeg kunne klart meg uten mannfolk som prøver seg selv når du sier du er opptatt.

Kanskje har jeg ikke skjønt gamet? Eller er dette et tegn på at jeg begynner å bli gammel? Burde jeg ta det som et kompliment kanskje?

Over til noe helt annet; det spirer overalt i pottene mine. Tror jeg faktisk må prikle litt i helga. Og da må jeg jo ha jord , så da er vel en liten tur til hagesentret påkrevet. Huff da!
Kanskje ungene vil være med, så blir det som en liten ekspedisjon....

Ingen kommentarer: