torsdag 17. juni 2010

Convallaria majalis flore pleno


Fin? Nja. Spesiell og morsom? Ja.

Kjøpt i 2008. Blomstret ikke ifjor, men har i år endelig en blomsterstilk. Helt feil plassert, langt bak i beddet slik at ingen ser den. Må flyttes frem i lyset, tenkte jeg skulle dele den da den kommer med mange skudd ser jeg.
Siden jeg er av den skeptiske typen når det gjelder Convallaria er den inneburet i en potte. Tror jeg kommer til å fortsette med det nåe jeg ser antall skudd den har kommet med i år..




4 kommentarer:

Aud på Dal sa...

Den var nydelig, det må da være kjekt at den formerer seg:-)
Men kanskje lurt å begrense den litt.

Anonym sa...

Jeg likte den også. Den minner om en orkidé synes jeg.

Wenche sa...

Synes den var kjempeflott jeg :-)
Har den samme duft som vanlige liljekonvaller?

Linecas have sa...

Ohoi den var nydelig. Synes også den ligner en orkide i allefall noe eksklusivt noe, ja det er den jo også=)