mandag 16. februar 2009

Plassmangel

For en stund siden satte jeg alle innepottene med frøsådd på vaskerommet for spiring. ettersom det har spirt har jeg satt de tilbake på planterommet der det er lys på 12 t og lav temperatur. Nå begynner det å bli fullt, så jeg måtte flytte noen pelliser opp i stua. Nå står de på et lite bord foran skyvedøren ut. Masse lys og utsikt til snøen.
Opp kom P. gibbosum "Maroon", P. "Greker`n", P. "BackVelvet Rose", P. x "Glaucifolium", P. "Honeywood Susan", P. "Ludwigsburger Flair" og P. "Creamery". Alle disse har fått fin tett vekst etter at lyset kom på i kjelleren. Har beskjært de litt og tatt av visne blader. Nå står de og strutter. Kanskje får jeg litt tidligere blomstring på de i år. Kanskje burde de fått ny jord også?
Ja, ja det får vente litt. Har lånebil om dagen etter å ha blitt påkjørt av en brøtebil, så jeg prøver å kjøre minst mulig med den..

Ingen kommentarer: