tirsdag 22. april 2008

Hagemesse og hagehelg

Da var hagemessa på Lillestrøm unnagjort.
Det ble en Fuchsia Strawberry mousse, en Pellis Princess Alexandra of England, Black Pearl, P. gibbosum `Maroon` og en annen gulblomstret sak. En villart som jeg ikke husker akkurat nå. Også kjøpte jeg Honeywood Susan. En utrolig avkker sak!

Resten av helgen ble brukt til å ruske opp i bed, rake i plenen og klippet buskas. Solen varmer godt og det tørker godt opp. Det ser ut til at det meste har overlevd. I natt var det frost, men både fuchsiaene og rosebusken på terrassen har klart natten fint. Restene var dahliaene er dekket om natten så de bekymrer jeg meg ikke for akkurat, bekymringen der ligger heller i om de overlever oppspisingen!

Jeg har sådd salat under fiberduk i et forøk, vi får se om jorda var for kald. I verste fall spirer den vel bare litt senere.

Julerosen titter sakte opp og er bare helt vakker! Må huske å få tatt ett bilde av den.

Ingen kommentarer: