fredag 25. januar 2008

Ventede utlendinger..

Da er bestillingen til Blomster venners klubb i havn. Jeg hadde tenkt å være litt edruelig i bestillingen og synes egentlig jeg klarte det fint. Litt småtteri ble det jo.
Aquilegia einseleana
Aquilegia kurilense
Aquilegia pyrenaica
Gentiana asclepiadea
Gentiana asclepiadea rosea
Gentiana freyniana
Gentiana siphonantha
Gentiana tibetica
Pelargonium endlicherianum
Viola eizanensis
Viola jooi
Cyclamen coum
Cyclamen hederifolium
Sternbergia lutea (ja, jeg vet den er gul)

Så nå er det bare å smøre seg med tolmodighet og vente i spenning. Jeg er selvfølgelig mest spent på pellisen. Jeg kjenner at jeg kommer til å bli veeeldig skuffa om den ikke kommer.

I år har jeg planer om å ikke kjøpe så veldig mye , jeg må spa opp endel og flytte disse til mer egnede steder. Tenkte også å utvide epletre beddet. Vi har også bestemt oss for å lage en renne med stein i langs med grunnmuren. Der er det så tørt uansett at ingenting vokser der. Vet ikke om jeg vil ha kantstein, sviller eller noe annet langs kanten mot plena. Og så må vi klippe plomme treet litt, det er alt for høyt og vil vel snart ta skygge på naboens terrasse(ikke at det er grunn alene til å frisere treet). Man må stelle pent med hyggelige naboer
Kanskje jeg burde lage en intensjons plan for hagen i år?
Når jeg er halvveis i lista skal jeg lage den, ingenting er bedre en å huke av ting som er gjort alt

Ingen kommentarer: