tirsdag 29. januar 2008

Forkjølelse og andre festligheter

På torsdag reiser jeg til Island, og har selvfølgelig blitt syk. Det startet i helgen, det er så typisk. Tett i nesa, bihulene streiker, hosten gir seg ikke og jeg høres ut som en gammel stor røyker.

I går var jeg på apoteket og hamstret remedier for å gjøre flyturen litt lettere. Sist jeg fløy og var bittelitt tett i nesa trodde jeg at trommehinnene skulle sprenges. Så jeg gleder meg ikke akkurat til turen. Så hvis noen har noen råd å komme med, så trenger jeg de nå!!!!

Gleden over spirer i såpottene lysner heldigvis dagen litt. Pelliser spirer fort! Litt mere overrasket var jeg over stokkrosa.

På søndag hengte gubben opp lys for meg nede i kjelleren, driver å forsker på riktig rør til lampen nå. Det er jammen på tide med litt lys der nede nå. Pellisene har fått lange skudd og fuchsiaen mister alle bladene. Men hittil har ikke plante døden vært stor. Ett par små pellis stiklinger er gått til de evige blomstermarker.....
Intet stort tap da dette var dubletter.

Ingen kommentarer: