fredag 2. juli 2010

Om skuffelser og Jan Thomas Studio

På onsdag hadde jeg og min fine, gode nabo bestemt oss for å ta en jentedag i Oslo. Vi hadde begge bestilt time hos Jan Thomas Studio og gledet oss til lunsj, fint hår og shopping.

Etter nesten 2 1/2 time spurte jeg min frisør om planen for tidsforbruk da jeg og naboen min syntes det tok svæært lang tid å få farget og stripet håret mitt. I en bisetning da kommer det frem at hun er lærling! Ikke frisør som jeg bestilte time hos..

Etter 4! timer var hun endelig ferdig. Puh! Bare for at jeg da oppdager at jeg har fortsatt GRÅ hår.. Ingen bombe det at jeg har grå hår altså, men hele vitsen med fargingen og stripingen var jo å bli kvitt de små grå..hårene altså..

Faglig leder avkrevde meg så for 1200 kroner. Jeg sa som snat var at jeg følte meg lurt, jeg fikk aldri opplyst om at det var en lærling som skulle fikse håret mitt og at jeg ikke var fornøyd med resultatet..

Faglig leder påsto så at jobben var utført perfekt, det var ikke gjort noe feil og jeg kunne derfor ikke reklamere på jobben. Jeg kunne få litt avslag fordi det hadde vært en misforståelse ang bestilling av frisørtime og det å få en lærling. Hun avslutter det hele med å si at hun ikke har tid til å snakke med meg da hun har kunder som venter. Vil du betale med kort eller kontant?

Resultatet av dagen var; fortsatt grå hår, følelsen av bli lurt, ingen lunsj, ingen shopping, bare stress for å rekke hjem i tide for å hente barn.. En hel dag kastet bort.

Jeg er meget skuffet over kundebehandlingen deres. Det kan da ikke lønne seg å behandle kunder slik?
Etter dette har jeg snakket med flere som har lignende erfaringer med salongen. Så det er altså ikke bare meg med andre ord.

Så er de verdt pengene? NEI! Ligg unna!

I går ringte daglig leder meg. Jeg sendte henne en mail og sa hun skulle enten svare på mailen eller ringe meg tilbake i løpet av dagen. Jeg har enda ikke hørt noe fra henne..

Evig eies kun et dårlig  rykte..er det ikke noe slikt det synges om i sangen til Henning Kvitnes?

16 kommentarer:

Elisabeth sa...

Himmel!! 1200 kr for en sånn type behandling, nei det ville jeg aldri godtatt. Håper du vinner frem med klagen din, hvis ikke skal jeg hvertfall passe på og advare mine venner om stedet!

smgj sa...

Huff, så kjedelig.

Stein sa...

Så frekt! Om en lærling behandler håret ditt, så skal en mentor være til stede og veilede. Det er uansett ikke lov å ta full pris- og du skulle selvfølgelig få vite om det på forhånd!

Snuffeldyret sa...

"Du får ikke gå herfra før du har betalt" sa faglig leder. Hun virket så truende at jeg betalte og gikk. Jeg skulle selvsagt ikke gjort det. Jeg skulle sagt at jeg betaler når jeg er fornøyd..

Daglig leder har ringt meg og sagt at de ansatte ikke ville ha meg tilbake i salongen fordi de var redd for hva som ville skje om jeg ikke ble fornøyd. For jeg var en slik person som aldri var fornøyd med noe noen gang.
Og jeg kunne få time den ene dagen jeg sa det ikke passet.. Tolk det som en vil.

Jeg er iallefall utrolig skuffet. De gir jo et inntrykk av at de har det lille ekstra og er svært dyktige. Det lille ekstra viste seg å være dårlig kundebehandling tydeligvis!

Også den stakkars lærlingen, jeg vet ikke hvor mange ganger både min venninne og jeg presiserte ovenfor henne at det ikke var henne vi var skuffet over. Hun gjorde jo bare jobben sin. At hun ikke kunne bedre kan hun ikke lastes for. Det er jo her faglig leder skulle tatt ansvar og veiledet henne.

TurboLotte sa...

Herreguuud så frekt!!! Jeg twitrer innlegget videre.

Ellea sa...

Noe så rått! Bra at du sprer dette Charlotte! De fortjener virkelig all den dårlige reklamen de kan få. Tenk å si at de ikke ville ha deg tilbake i salongen.......

Linda sa...

Det er det verste jeg har hørt... Helt utrolig... dette burde du spre videre, de fortjener ikke å få noen kunder i det hele tatt!

Ninni sa...

Grøss...for en vemmelig erfaring. Ikke minst telefonen du fikk i ettertid. Utrolig frekt og for en nedlatende holdning dalig leder viste. Legge alt på deg på den måten. Uff, jeg får helt vondt i maven... Du er flink som sa fra med en gang i alle fall! Dette må virkelig spres, ja.

Nina sa...

uhyggelig lesing =(

Anonym sa...

Har ikkje ord egentlig en at det der e frakt!!! Dem skal liksom være "størst i norge på jobben" pga Jan Thomas, åsså blir det ansatt folk som faen ikkje kan gjøre jobben sin, nei, men skulle ha fått tak i han sjøl så han kunne ha tadd sæ av di uhyggelige folkan som jobbe der, før å gjøre kunda fornøyd så skal man kunne gå ut derfra med et smil å at pengan va verdt å bruke.
Hilsen Veronica Alina

Anonym sa...

Jan thomas studio er bare oppskrytt!!
Han går sikkert konkurs snart...

Anonym sa...

Så leit at du fikk en sånn opplevelse- både da du var der og i etterkant! Min erfaring med Jan Thomas Studio er imidlertid helt motsatt: jeg blir alltid superfornøyd med resultatet og blir tatt hånd om av et hyggelig og serviceinnstilt personale. Jeg kunne ikke tenke meg å gå et annet sted....

Anonym sa...

Veldig skuffet,meget dårlig klipp ,ble ikke som jeg hadde tenkt,hadde spart lenge, alt ble klippet bort og tynnet ut.Umulig å gjøre noe med.

Anonym sa...

Jan Thomas.
Jeg håper du vil lære av de skuffende komentarene fra kundene dine. Det er mye posetivt i ditt studio, men fortsetter det i dette spore dere er inni nå, kommer proplemene deres. Jeg har hatt bli ny dag. Hvor er tilstedeværelsen i salongen? Jeg har ikke tilgang til spiserommet deres, hvor de ansatte til en hver tid stikker av til, mens kundene sitter alene. De ansatte snakker alt for mye med hverandre og glemmer kunden. Skaff deg et spiserom til en person av gangen, det sosiale blant dine ansatte, skal være blant kundene. Skaff dere avalueringsjema, og lær av den tilbakemelding. Du må bestemme deg om du vil satse på den vanligge kvinne i gate, som gjerne betaler din pris, eller de få kjendisene her hjemme som skal ha alt på tilbud eller gratis. Når du ikke er i salongen er det kun en person som rommer din salong det er Fred, så er ikke han der og ikke du, er det som å komme inn i en kald salong med litte tilstedeværelse.

Liv Schipper sa...

Er det så ille enda,da gikk den gaven på svigerinna mi sin 40 års dag rett idass om og få full pakke.Til 6000-7000 kr burde vi ha stor kost oss også vært fornøyde.

Liv Schipper sa...

Er det så ille enda,da gikk den gaven på svigerinna mi sin 40 års dag rett idass om og få full pakke.Til 6000-7000 kr burde vi ha stor kost oss også vært fornøyde.