mandag 30. mars 2009

Nå er våren her!

I helga har det vært vakkert og vårlig vær. Selv om brøytekantene er himmelhøye enda er det vår i luften selv hos oss.

Terrassen er klar for hygge igjen, fikk måkt og støvsugd der ute. Ungene hjalp til med å vaske alle møblene og markisen er prøvekjørt. Siden det er så mye snø i hagen enda fikk jeg vasket stuevinduene uten stige!

Epletrærne er beskåret og plommetreet lettere frisert..

Dette er oppgaver jeg vanligvis gruer meg til da jeg har høyde skrekk og vingler selv på en gardintrapp! Så noe godt kom det da ut av snøen i år.

På fredag var jeg og spillte firma hockey, som eneste jente ble det tøffe tak. Jeg innser at jeg burde lære meg å gå på skøyter til neste år. Jeg er rett og slett litt sånn Bambi på isen.... Ikke kan jeg bråstoppe og ikke kan jeg rygge heller.
Laget mitt vant 8-4 og jeg er kjempefornøyd med det. Det viktigste er jo å vinne som min datter sier.

På søndagen fikk vi gått oss en skitur, det var steiksol og mildt i lufta. Så det ble bål og pølsegrilling til vi var godt stekte alle sammen. Snuffeldyret er helt klart i form igjen etter operasjonen. Han trekker som en husky mener jeg, min mann mener han trekker som en trekkfugl..

Nå er det snart påske og planene er fraværende som alltid!

Ingen kommentarer: