fredag 21. november 2008

Kåring av årets..

Årets nykommer : Revebjeller i hvitt
Årets staude : Malurt
Årets rose : Lovise odier
Årets vårblomst : Blodrot
Årets sommerblomst : Blodbegrene fra UnaCita
Årets skuffelse : Bikkja da han spiste toppene av alle mine Dahliaer
Årets bedrager : Bakker katalogen
Årets taper : Den musa som druknet i vanndammen min..
Årets mest diskret: Blomstene på Jeffersonia
Årets grelleste : Den gule tulipanen som dukket opp fra intet
Årets store opptur: Blomstringen på trepionen min!
Årets ampelplante: Fuchsia Gøteborgskan
Årets blikkfang: Tepionen i rosa
Årets største tabbe: Gjødsle for lite..
Årets lengstblomstrende staude:Geranium
Årets klematis: Summer snow
Årets sjarmtroll: iris lacustris
Årets spiselige: Sukkererter
Årets aller mørkeste: Petit faucon
Årets mest plagsomme ugress: Åkersnelle
Årets dille(r): Hosta og grusbedds planter
Årets lille hemmelighet: at gult faktisk er fint?

2 kommentarer:

Villrose sa...

Gult er kult ;-)

"Årets-" er alltid interessant lesning...

Snuffeldyret sa...

Jeg har jo alltid syntes at gult er kult i andres hager, men nå er det vel på tide å komme ut av skapet for meg å. Gulveis og gule påskeliljer.. Hva blir det neste?